Undersøkelse om arbeidstidsbruk blant vitenskapelig ansatte 2024–2025

Les mer

Undersøkelse om arbeidstidsbruk blant vitenskapelig ansatte 2024–2025

07.05.2025 kl. 07:29 • Publisert av: Forskerforbundet UiS

Kjære medlem!

Statistisk sentralbyrå sender i disse dager ut en undersøkelse for å kartlegge hvordan vitenskapelig ansatte ved norske høyere utdanningsinstitusjoner bruker arbeidstiden sin i det akademiske året 2024-2025. Dette er statistikk Forskerforbundet bruker aktivt i arbeidet med lønns- og arbeidsvilkår i sektoren og som oppdateres ca. hvert femte år. I år skal man også kartlegge hvor mye tid som brukes til søknadsskriving og hvor stor andel av arbeidet som er eksternt finansiert.

Vi oppfordrer dere alle til å svare. Den sendes ut i puljer 5.-7. mai til alle med vitenskapelig hovedstilling per 01.10.2024. Sjekk søppel-posten om du ikke har fått den innen utgangen av arbeidsdagen 7. mai.

Etter planen skal den gå ut som e-post i puljer  Les mer på SSBs hjemmeside her: https://www.ssb.no/innrapportering/tidsbruk-til-forskning-og-utvikling-fou


Illustrasjonsfoto for blogg
Del: